معرفی اعضای کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در سال چهارم آخرین گروه پاکبانان شهرداری مشهد امشب (۲۳ مرداد ۱۴۰۳) به نجف اشرف اعزام می‌شوند نایب‌رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد: باید به امیدآفرینی در حوزه بانوان توجه شود بودجه بخش بانوان شهرداری مشهد در دوره ششم مدیریت شهری ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است تصویب طرح جامع گردشگری منطقه نمونه ملی گردشگری هفت‌حوض مشهد اعمال‌قانون ۲۹۳۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۹ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۳ مرداد ۱۴۰۳) ترافیک پرحجم در میدان فلسطین، خیابان امام‌خمینی(ره) و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۲۳ مرداد ۱۴۰۳) استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در کاهش هزینه‌های مدیریت شهری مشهد + فیلم هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۲۳ مرداد ۱۴۰۳) اعزام بیش از ۴۰ دستگاه تاکسی ون سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد به مرز مهران ترکیب جدید اعضای کمیسیون بانوان و خانواده شورای ششم شهر مشهد در سال چهارم آقاعزیز دیگر حوصله نعل‌بندی ندارد | داستان «عزیز ابراهیمی» آهنگر مشهدی پل امام‌رضا (ع)، زمینه‌ساز اجرایی‌شدن مترو مشهد-گلبهار تمهیدات جاده‌ای برای تسهیل تردد زائران اربعین تقدیر جمعی از تاکسیرانان مشهدی از شهردار مشهدمقدس سقوط مقنی درون چاه ۱۵ متری در یکی از روستا‌های اطراف مشهد (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) گزارشی از اقدامات یک‌ساله کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر مشهد مقدس | احداث تقاطع غیرهم‌سطح مشهد-طرقبه‌شاندیز، معطل ورود استانداری درباره کوچه «منبر گِلی» یکی از فرعی‌های قدیمی محله سرشور مشهد| گُل‌گفته‌هایی از تاریخ «منبر گِلی» ترافیک سنگین در بولوارهای ملک‌آباد و امام‌خمینی‌(ره) و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) در صدوبیست‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) آیا نرده‌های بی آرتی در خیابان طبرسی مشهد جمع آوری می شوند؟
سرخط خبرها

پل امام‌رضا (ع)، زمینه‌ساز اجرایی‌شدن مترو مشهد-گلبهار

  • کد خبر: ۲۴۴۸۱۷
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۷
پل امام‌رضا (ع)، زمینه‌ساز اجرایی‌شدن مترو مشهد-گلبهار
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار با بیان اینکه مترو جزو اولویت‌های اول این شهرستان برای مردم و مسئولان دولتی است، گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد برای مترو مشهد-گلبهار به این جمع‌بندی رسیدیم که با قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) کار کنیم. این تفاهم‌نامه در اواخر سال گذشته تنظیم شد و برای ضمانت اجرایی آن باید به امضای معاون وزیر می‌رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدعلی محمدنیا‌حنایی در نشستی خبری با حضور اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه برخی تمرکز بر روی پل امام‌رضا (ع) را مانعی در مسیر پروژه مترو می‌دانند، بیان کرد: برای پروژه مترو باید ۲۵‌کیلومتر را تحویل قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) می‌دادیم تا کار را شروع کنند؛ یعنی از ابتدای شهر گلبهار تا نزدیک استادیوم ثامن که در پل استقلال مسیر را قطع می‌کرد و عملا مسیر تردد مردم به شهر بسته می‌شد؛ لذا باید قبل از اجرایی‌شدن پروژه برای مسیر مردم چاره‌ای می‌اندیشیدیم؛ از‌این‌رو تمرکز ویژه‌ای بر روی پل امام‌رضا (ع) گذاشته شد.

وی افزود: ۹۰‌درصد از عملیات اجرایی این پل انجام شده است و امیدواریم در شهریور افتتاح شود. برای پروژه مترو نیز فرصت هجده‌ماهه در قرارداد با قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) در نظر گرفته شده است.

گلبهار، سرریز جمعیتی کلان‌شهر مشهد

وی تأکید کرد: گلبهار علاوه بر اینکه سرریز جمعیتی کلان‌شهر مشهد را در خود جای داده است، با چند معضل جدی در زمینه پیشرفت نهضت ملی مسکن مواجه است. ۶۰‌درصد زمین‌های گلبهار مربوط به موقوفات ملک است و به‌خاطر اختلافات چهل‌ساله وزارت راه و موقوفات ملک چالش جدی وجود دارد و جلوی برخی تأمین‌اراضی گرفته شده است و همچنان درگیر این موضوع هستیم.

حنایی تصریح کرد: برای ساخت مسکن، پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها با مشکل رو‌به‌رو‌ست. بیش از دو ماه است بانک‌ها هیچ‌وامی پرداخت نکرده‌اند البته با استاندار خراسان‌رضوی جلساتی برگزار کرده‌ایم و امیدواریم این جلسات تا رسیدن به نتیجه ادامه داشته باشد. وی افزود: البته در برخی پروژه‌ها با پیشرفت‌هایی مواجه بوده‌ایم و به‌عنوان‌مثال در برخی پروژه‌ها که هر ماه باید ۱.۵‌درصد پیشرفت داشته باشند، به پیشرفت ۶ درصدی رسیده‌ایم. کل تلاش و هدف ما این است که تعدادی از مسکن‌های مردم را تا پایان سال تحویل بدهیم.

ظرفیت گلبهار پاسخگوی کل طرح‌ها نیست

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار با اشاره به تعدد طرح‌هایی که در گلبهار برای تأمین زمین و مسکن به قشر‌های مختلف وجود دارد، گفت: در گلبهار باید پاسخگوی طرح جوانی جمعیت، روحانیان، ایثارگران، کمیته‌امداد، محسنین و بهزیستی و... باشیم. اکنون سر‌ریز نهضت‌ملی‌مسکن در شهرستان مشهد بر سر گلبهار ریخته شده است و در ابلاغ جدید استاندار، کار ۳۰‌هزار قطعه زمین دیگر را هم باید شروع کنیم، اما به‌هر‌حال گلبهار ظرفیت مشخصی دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->